Для вчителів географії Локачинського районуП`ятниця, 29.03.2024, 14:16

Гість | RSS
| Бугаєв В.Б. | |
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 48

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Анотація досвіду роботи Бугаєва Володимира Борисовича, вчителя географії, "старший вчитель" 
 Тема досвіду:  «Здійснення краєзнавчого підходу на уроках та в позакласній роботі з географії».
 Адреса досвіду:  НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст. - гімназія»
Досвід вивчався в роках : з 2008 по 2010 р.р. завідувачем районного методичного кабінету Журавлюк В.М.
Актуальність досвіду. В основі даного досвіду лежить краєзнавчий принцип у викладанні географії відповідно до старого дидактичного правила «від відомого – до невідомого», «від близького – до далекого». Тема досвіду відповідає новим пріоритетним завданням  шкільного курсу географії – формування в учнів цілісного географічного образу планети Земля, починаючи від вивчення рідного краю й держави та закінчуючи пізнанням глобальних закономірностей і процесів.
Реалізація краєзнавчого підходу сприяє у підвищенні ефективності навчально-виховного процесу з географії, дозволяє створити умови для самореалізації особистості, а в майбутньому допоможе їй знайти себе в навколишньому середовищі.
Вид досвіду за характером новизни – раціоналізаторський. Відзначається своєрідним стилем учителя в проектуванні педагогічного процесу на краєзнавчій основі . Використовуючи краєзнавчий принцип навчання, вчитель пов’язує в єдине ціле процес навчання і виховання.
Вчитель має педагогічні знахідки: тематичний план здійснення краєзнавчого підходу до викладання курсів географії, плани-конспекти уроків, практичних робіт, зібраний на екскурсіях і в туристичних походах краєзнавчий матеріал, результати учнівських та власних спостережень і досліджень (доповіді, реферати, творчі роботи, графіки, таблиці, діаграми, фотографії та ін.).
Новизна досвіду полягає в інноваційному підході до використання краєзнавчого принципу навчання.
Теоретичною основою досвіду є творчий доробок таких науковців: І.Буринової, І. Верби, Ф.Заставного, О.Корннєєва, В.Серебрія, О.Стадника, інших.
Сутність досвіду заключається в моделюванні педагогічного процесу таким чином, що місцевий краєзнавчий матеріал стає вихідним для формування географічних уявлень, понять і закономірностей. Великого значення надає дослідницькій роботі учнів, яка сприяє організації спостережень за природними об’єктами, явищами і процесами,  за діяльністю людей свого краю.
Головна ідея досвіду – створення умов для активізації розумової діяльності дітей, пожвавлення процесу сприйняття на уроках, розширення й поглиблення розуміння учнями навколишнього середовища, сприяння у формуванні конкретних умінь і навичок, підвищення внутрішньої мотивації до вивчення географії.
Реалізація проблеми краєзнавчого навчання дає можливість апробувати нові педагогічні технології, використати цікаві форми навчання, розширює можливості між- предметних зв’язків, дає грунт для організації дослідницької роботи.
Технологія досвіду має два напрямки:
-         навчальне краєзнавство, характер і зміст якого визначаються навчальною програмою;
-         позакласне краєзнавство, зміст якого формується відповідно до спрямованості системи виховної роботи школи.
Зміст і характер краєзнавчої роботи , яку організовує вчитель, можна
систематизувати за діяльністю на пізнавальну, дослідницьку і практичну. Вчитель починає від простого, пасивного спостерігання, пізнання навколишнього середовища до дослідницького, творчого пошуку. В кінцевому результаті працює над перетворенням, отриманих в процесі пошуку знань на стійкі переконання, а результати досліджень намагається використати для підготовки учнів до активного життя в суспільстві.
            Модель технології краєзнавчого підходу вчителя містить у собі такі складові:
-         організація творчої праці учнів на уроках з використанням краєзнавчого матеріалу;
-         створення навчально – методичного забезпечення для підготовки та організації проведення навчальних занять;
-         методичне забезпечення позакласної роботи;
-         практична робота зі збору, систематизації і використання краєзнавчих матеріалів;
-         організація дослідницької роботи на географічному майданчику.
Результативність досвіду. Протягом 2008-2010р.р. здійснювався моніторинг професійної майстерності вчителя за такими параметрами:
-         анкетування  учнів «Як я знаю рідний край»;
-         контрольні роботи з географії за завданнями різних видів складності;
-         моніторинг методичної активності вчителя;
-         аналіз результативності участі учнів у предметних олімпіадах, краєзнавчих конкурсах.
Аналіз моніторингових матеріалів виявив високий рейтинг педагога.
Пошук

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz