Для вчителів географії Локачинського районуЧетвер, 18.04.2024, 05:59

Гість | RSS
| Матвіюк Н.Д. | |
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 48

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Тема досвіду. Формування ключових компетентностей учнів у процесі вивчення географії.
Анотація досвіду
А
ктуальність досвіду. У новому Державному стандарті базової і повної середньої освіти компетентнісний підхід розглядається як спрямованість навчально-виховного процесу на досягнення результатів, якими є ключова, загальнопредметна і предметна компетентності. Вітчизняні науковці визначили такі основні групи компетентностей, а саме: соціальні, полікультурні, інформаційні,саморозвитку та самоосвіти, продуктивної, творчої діяльності. Саме компетентнісний підхід здатний посилити практичну орієнтацію освіти.
Вид досвіду: за характером новизни – раціоналізаторський.
О
собливою фішкою в роботі вчителя є розробка презентацій до різних тем уроків у програмі «Power Point». Комп’ютерні презентації вчителька використовує на різних етапах уроку, це - плани проведення практичних робіт, таблиці, довідковий матеріал інше, вчить учнів створювати власні презентації; її учні вміють також створювати публікації. Вчителька має досвід проведення медіа-уроків, для виконання практичних робіт її учні працюють в електронних підручниках ПП «Контур плюс» для 7,8,10 класів, проводить віртуальні екскурсії по країнах світу, материках, туристичних містах. Для перевірки та закріплення знань пропонує учням тестові завдання, запитання для самоперевірки, експрес-завдання.
В
чителька створила географічний відеобанк, над поповненням якого працюють також учні. До відеотеки ввійшли фото- та відеоматеріали з екскурсій у різні куточки України.
Новизна досвіду. Опрацьовуючи та втілюючи в практику роботи творчий доробок сучасних науковців та перспективний педагогічний досвід щодо реалізації на практиці компетентнісного підходу у викладанні географії, вчителька особливо важливу роль відводить використанню сучасних інформаційних технології, що сприяє формуванню інформаційної компетентності. Матвіюк Н.Д. системно працює над розвитком в учнів умінь працювати з джерелами географічної інформації, виявляти її достовірність і науковість; вчить користуватися довідковою літературою, Інтернетом для самостійного пошуку інформації; самостійно оцінювати, пояснювати факти, явища, події; порівнювати.
Головна ідея досвіду полягає у формуванні й розвитку в учнів ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу й соціалізації у суспільстві.
Суть досвіду. Працюючи над формуванням освітніх компететностей, Наталія Дмитрівна забезпечує цілеспрямовану, системну діяльність на уроках з використанням різних форм та методів; постійно формує в учнів пізнавальний інтерес до розвитку своїх здібностей, мотивацію до навчання; пропонує різні види діяльності з метою формування навичок діяльнісно-творчої та пошукової роботи. Вчителька творчо підходить до використання комп’ютерних технологій, забезпечує краєзнавчий принцип викладання предмета.
Д
ля розвитку полікультурної компетентності організовує зустрічі з цікавими людьми, тематичні вечори, заочні подорожі країнами світу, відвідування виставок, музеїв, читання та обговорення джерел географічної інформації, проведення пошукової роботи.
П
рацюючи над розвитком комунікативної компетентності, вчителька використовує: інсценування казок, усний опис картин, написання запрошень, привітань, випуск газети. Періодично проводить нестандартні уроки, ділові та інтелектуальні ігри, круглі столи, дискусії; пропонує учням роботу в групах, парах.
М
атвіюк Н.Д. має досвід роботи з формування полікультурної компетентності шляхом використання таких активних методів: мозковий штурм, метод проектів, мікрофон, дебати, робота в групах. Останній метод використовує найчастіше.
О
собливу увагу педагог приділяє розвитку творчих здібностей школярів, залучаючи їх до участі у конкурсах, олімпіадах, пропонуючи роботу дослідницького характеру, що сприяє формуванню діяльнісно-творчої компетентності.
В
ажливе місце у системі роботи з формування компетентностей вчителька надає розвитку самоосвітньої компетентності.
Результативність досвіду. Моніторинг результативності участі Старозагорівської ЗОШ у районних олімпіадах з географії за 2011- 2013 роки демонструє хороший рівень підготовки і стабільність у знаннях учнів:
2
011-2012н.р. – 2 –ІІ-их і 1 – ІІІ-є місця
2
012 -2013н.р. – ІІ-е і ІІІ-є місця.
2
013-2014н.р. – ІІ-е місце
Шляхи поширення досвіду. Як керівник міжшкільного методичного об’єднання вчителів географії Привітненського освітнього округу, систематично ділиться досвідом використання комп’ютерних технологій (слайди, відеофільми, учнівські проекти, інформаційний матеріал), проводить відкриті уроки, готує до кожного засідання презентації з питань теорії та методики викладання предмету, які розміщені на сайті для вчителів географії. Вчителька систематизувала свій творчий доробок у методичні рекомендації «Формування ключових компетентностей учнів у процесі вивчення географії», які схвалені вченою радою ВІППО (протокол № 2 від 17.03.2010р.). Як член обласної творчої групи вчителів географії брала участь у підготовці методичних рекомендацій до вивчення практичної частини курсу «Природознавство» для 5 класу за новою програмою, у 2013р в складі творчої групи працювала над підготовкою статті до методичного посібника з досвіду роботи щодо формування ключових компетентностей.
Матвіюк Н.Д. – лауреат обласного етапу конкурсу «Учитель року - 2010». Матеріали з досвіду роботи вчителя з проблемного питання друкувалися в журналі «Педагогічний пошук» (2012р.), районному часописі «Педагогічний орієнтир».

Форма узагальнення досвіду: папка з матеріалами досвіду роботи.
С
хвалено: науково-методичною радою РМК (протокол № 1 від 24 березня 2014 року).
М
ісце зберігання: районний методичний кабінет.

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz