
Тема досвіду. Створення оптимальних
умов для самореалізації учнів шляхом використання комп’ютерних технологій.
Адреса досвіду: загальноосвітня школа
І-ІІ ст. с. Озютичі.
Досвід вивчався в роках:
з 2008 по 2010 рр.
Актуальність досвіду. В основі даного досвіду
лежить проблема, що назріла в нашому суспільстві у зв’язку із швидкими темпами
інформатизації, які вимагають застосування нових технологій у навчанні
географії.
Комп’ютерні технології
дають нові можливості для творчого розвитку дітей, сприяють самореалізації
особистості вчителя і учня. Тема досвіду
співзвучна з проблемою реформування сучасної освіти – переорієнтації шкільної
освіти на формування нового типу інтелекту , іншого способу мислення,
пристосованого до економічних, технологічних, соціальних та інформаційних
реалій оточуючого світу, на підготовку дітей до життя і діяльності в умовах
інформаційного світу.
Реалізація проблеми
використання комп’ютерних технологій дозволяє вчителеві створити умови для
розвитку й самореалізації особистості, яка легко орієнтується в потоці
інформації, є компетентною й готовою до життя в сучасному суспільстві.
Технологія досвіду сприяє
вирішенню таких проблем:
-
створення умов для самореалізації особистості;
-
розвитку пізнавального інтересу до вивчення географії;
-
активізації навчально-виховної діяльності на уроках;
-
забезпеченню доступності до інформації;
-
формуванню інформаційної культури.
Вид досвіду за характером новизни –
раціоналізаторський.
Відзначається
індивідуальним підходом учителя до моделювання навчально-виховного процесу з
використанням комп’ютерних технологій.
До творчого доробку
вчителя відносяться: конкретні рекомендації до тематичного календарного планування
курсів географії з використанням ІКТ, вчительські й учнівські презентації,
системи різнопланових завдань для організації роботи учнів на різних етапах
уроку, тестів і завдань для самоконтролю учнів, розробки уроків з використанням
ППЗ. Заслуговує на увагу накопичення в кабінеті дидактичного забезпечення
викладання географії: навчальна, науково-популярна література; набори слайдів,
які містять картографічний матеріал, географічні картки, малюнки, схеми,
діаграми, таблиці, відеофільми географічного змісту, ППЗ. Вчителем укладено
тематичний каталог статей періодичних видань з проблемного питання,
систематизовано інформацію про структуру та зміст ППЗ з усіх навчальних курсів
за розділами : картосхеми,таблиці, схеми, графіки, діаграми, цікаві фотографії,
анімації та відеокільцівки.
Головна ідея досвіду полягає в
створенні оптимальних умов для самореалізації кожного учасника навчального
процесу шляхом ефективного впровадження можливостей комп’ютерних технологій
. Реалізація
цієї ідеї сприяє підвищенню якості
проведення конкретного уроку, дає можливість посилити мотивацію учнів до
вивчення географії, сприяє підвищенню якості знань, формуванню й реалізації
інтелектуальних здібностей учнів, дає також змогу набути стабільних навичок
використання різнобічного програмованого навчання з географії й інших
предметів, формує звичку звертатися до комп’ютера в щоденному житті.
Технологія досвіду містить у собі такі
аспекти:
-
самоосвіта вчителя в плані освоєння ІКТ та навичок
користування ними;
-
ознайомлення з існуючими методичними рекомендаціями щодо
методики проведення уроків у комп’ютерному класі та з вимогами до структури
уроку з використанням інформаційних технологій;
-
вивчення змісту і структури наявних педагогічних
програмних засобів;
-
підготовка розробок уроків з використанням комп’ютерних
технологій в залежності від його мети і
наявного електронного засобу;
-
моніторинг результативності навчального процесу з
використанням комп’ютера.
В арсеналі
вчителя напрацьовані такі прийоми використання комп’ютера на уроці:
демонстрація
об’єктів; моделювання процесів; організація виконання практичних робіт;
перевірка навчальних досягнень; використання презентацій; використання
Інтернету.
Результативність
досвіду: протягом 2008-2010 років проводився моніторинг професійної майстерності
вчителя за такими параметрами:
-
рівень навчальних досягнень учнів;
-
моніторинг методичної активності вчителя;
-
результативність роботи з обдарованими дітьми.
Аналіз
моніторингових матеріалів продемонстрував високу результативність роботи
вчителя за всіма показниками, які досліджувалися.