Паляничка Анатолій Петрович,
вчитель географії, "старший вчитель" Колпитівської зош I-III ст.
Тема: "Активізація
пізнавальної діяльності під час вивчення географії”
Актуальність досвіду полягає в тому, що система роботи вчителя з даної
проблеми допомагає вирішити питання підвищення ефективності уроку через
активізацію пізнавальної діяльності учнів, як передумови зростання інтересу
учнів до навчання і підвищення якості їх знань.
Методи навчання вибирає в залежності від типу уроку та його структури,
а також з врахуванням підготовки учнів і рівня їх самостійності.
Особливого значення надає навчанню
учнів різних прийомів роботи з географічною картою і підручником.
Активізації розумової діяльності
дітей сприяє самостійна робота учнів з текстом підручника .
Вчитель максимально використовує наочність, різноманітний статистичний
матеріал у вигляді таблиць, графіків, діаграм, пропонуючи активні форми роботи
з цими даними.
Він уміє забезпечити раціональне співвідношення теоретичної і
практичної навчальної діяльності учнів, вивчення теоретичного матеріалу
поєднуючи з виконанням різноманітних практичних завдань, розв'язуванням
географічних задач. Вдало вплітає в канву уроку краєзнавчий матеріал, виховуючи
в учнів повагу і любов до рідної землі.
Згадані методи, прийоми і форми роботи допомагають підтримувати
постійний інтерес кожного учня до навчання і сприяють розкриттю творчого
потенціалу особистості.