Корнелюк Ірина Василівна,
вчитель географії, "вчитель-методист" Локачинського НВК
Тема: "Нетрадиційні уроки,
їх ефективність у творчому розвитку учнів”

Будь-яка діяльність учня буде проходити більш активно, з найбільшим
кінцевим результатом, якщо вона виконується з інтересом, диктується внутрішньою
потребою.
Пізнавальний і творчий інтерес, творча активність школярів самі по собі
не виникають. Вони формуються і створюються змістом навчального матеріалу і
прийомами навчання, особистістю вчителя і під впливом внутрішніх потреб.
Предметом творчого пошуку вчителя стало запровадження в практику роботи
проведення нестандартних уроків. У її педагогічній практиці – це
урок-мандрівка, урок-семінар, урок-екзамен, урок-мозаїка, урок-доміно,
урок-марафон, урок-гра, урок-парадокс, урок-казка, урок-подорож,
урок-інформація і ряд інших.
Кожен урок планує так, щоб на ньому був простір для мислення учнів, щоб
учні відчули себе не глядачами й слухачами, а відкривачами й дослідниками явищ,
що вивчаються.
Всі свої уроки проводить на індивідуально-диференційованій основі, що
сприятливо впливає на розвиток творчих здібностей учнів.
Виходячи з типу нетрадиційного уроку, визначає форми і методи
повноцінної реалізації програми, враховуючи вікові особливості учнів.
Практика
показала, що досвід вчителя сприяє:
- поглибленню знань матеріалу уроку за рахунок реалізації міжпредметних
зв'язків, додаткової літератури;
- розвитку творчості
учнів, реалізує їх потребу у спілкуванні;
- удосконаленню форм контролю знань.
Нестандартні
уроки Корнелюк І.В. були надруковані в журналі "Пошук", газеті "Краєзнавство. Географія. Туризм".
Вчитель підготувала ряд методичних посібників з досвіду роботи, які
експонувалися на обласній виставці "Творчі сходинки педагогів Волині” і були
відзначені грамотами обласного управління освіти.
Систематично досвідом роботи з даної
проблеми ділиться з колегами, слухачами обласних курсів підвищення
кваліфікації вчителів географії.
Творчо організовує роботу школи передового педагогічного досвіду по
проблемі "Особистісно орієнтований
підхід у навчально-виховному процесі з географії – шлях до виявлення і формування
творчої обдарованості”. Керівник районної школи молодого вчителя.