Для вчителів географії Локачинського районуП`ятниця, 26.04.2024, 17:03

Гість | RSS
| Загорська О.І. | |
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 48

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Тема досвіду. Використання елементів  проблемного навчання на уроках  географії.
Актуальність досвіду.
Завдання сучасної шкільної освіти – допомогти сформувати такі якості та освоїти такі способи дій, що знадобляться в майбутньому житті. Базовими вміннями людини сьогодні стають не лише вміння читати, писати, рахувати, але й уміння плідно співпрацювати над розв’язанням різноманітних проблем; здобувати й удосконалювати досвід спільної роботи; розуміти взаємозв’язки компонентів складних природних і виробничих систем і застосовувати їх на практиці. Значну роль у формуванні відповідних знань і вмінь відіграє проблемне навчання.
Вид досвіду: за характером новизни – раціоналізаторський.
Вирішальну роль у процесі уроку вчителька відводить на продуктивну роботу мислення: розв’язування різних проблем, досліди, дискусії, самостійна роботи, робота з різними джерелами знань, ділові ігри, створення проектів, інше.
Новизна досвіду. Педагогічні основи проблемного навчання розроблялися І.Лернером, Т. Кудрявцевим, М. Махмутовим, М. Скаткіним. Серед українських фахівців проблемою викладання географії опіувалися А. Сиротенко, В. Корнєєв, М. Топузов.
За визначенням М. Махмутова, «проблемне навчання – це тип розвивального навчання, у якому поєднуються самостійна пошукова діяльність учнів із засвоєнням ними готових видів знань, а система методів створена з урахуванням цілепокладання і принципу проблемності».
Опрацьовуючи та  втілюючи в практику роботи творчий доробок сучасних науковців та перспективний педагогічний досвід Загорська О.І. навчально-виховний процес будує так, що знання учням не надаються в готовому вигляді, а здобуваються в процесі розв’язання проблемних ситуацій.
Головна ідея досвіду. Використання елементів проблемного навчання під час вивчення курсів географії для активізації пізнавальної діяльності учнів, забезпечення максимального розвитку самостійного творчого географічного мислення учнів.
Суть досвіду. Працюючи над реалізацією проблемного навчання, вчителька творчо підходить до використання таких видів проблемних завдань:
1.Завдання, проблемний характер яких вступає в протиріччя з раніше засвоєними знаннями і становить основу для формування проблемного завдання.
2. Завдання на встановлення багатозначних причинно-наслідкових зв’язків.
3. Завдання, що вимагають розуміння діалектичних протиріч. Особливість цих завдань полягає в тому, що відповідь можлива і така й інша одночасно.
4. Завдання, в основі яких лежить наукова гіпотеза.
5. Завдання-парадокси.
Загорська О.І. для реалізації проблемного навчання вміло використовує можливості сучасної програма з географії, зміст якої сприяє формуванню  у школярів різних прийомів розумової діяльності як необхідної умови для розвитку самостійності у навчанні.
Оксана Ігорівна, організовуючи самостійну пізнавальну діяльність поступово ускладнює завдання.  Ознакою складності завдань є етапи їх пізнання.
Проблемні ситуації Загорська О.І. створює також за допомогою різних засобів унаочнення (кінофрагментів, географічних карт). Поставивши учня в проблемну ситуацію, вчителька спрямовує вивчення навчального матеріалу шляхом відходу від прямої відповіді на запитання, від підміни їх пізнавального досвіду своїм.
Залучення учнів у процесі проблемного заняття до формулювання проблеми, висунення гіпотези щодо її вирішення проводить у відповідності до формули: факт – гіпотеза – теорія – знання.
Результативність досвіду. Досвід роботи вчителя із застосуванням елементів проблемного навчання дає позитивний результат.Моніторинг результативності участі учнів, яких навчає Загорська О.І. у  олімпіадах з географії  за 2012- 2014 роки демонструє хороший рівень підготовки  і стабільність  у знаннях учнів:
2012-13н.р.  – І-е на районній, ІІ-е на обласній олімпіаді (учень 11 класу)
2013-2014н.р. – І-е на районній, ІІ-е на обласній (учень 10 класу)
Шляхи поширення досвіду.Загорська О.І. бере активну участь у методичній роботі, виступаючи перед колегами на районних педагогічних читаннях, науково-практичних конференціях, проводить відкриті уроки. Свій творчий доробок систематизувала у методичні рекомендації на тему «Використання елементів проблемного навчання на уроках географії».
Матеріали з досвіду роботи вчителя з проблемного питання систематично друкуються в  районному часописі «Педагогічний орієнтир».
Форма узагальнення досвіду: папка з матеріалами досвіду роботи.
Схвалено: науково-методичною радою РМК (протокол № 1 від 24 березня 2014 року).
Місце зберігання: районний методичний кабінет.


 

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz